سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وکیل جرایم رایانه ای در تهران


جرایم سایبری یا جرایم فضای مجازی شکل جدیدی از جرایم و کلاهبرداری های سنتی است که نه تنها آسیب زیادی به کاربران وارد می کند، بلکه امنیت فضای مجازی و کار را نیز از بین می برد. عدم آگاهی مردم از حقوق شهروندی در فضای سایبری باعث می شود که کلاهبرداران از این عدم آگاهی سوء استفاده کرده و مرتکب جرائم رایانه ای مانند فیشینگ، هک حساب های کاربری، نشر اکاذیب، اخلال در سیستم های رایانه ای، جاسوسی رایانه ای و مواردی از این دست شوند.

وکیل جرایم رایانه ای با در نظر گرفتن تمامی جزئیات بر اساس کلاهبرداری سایبری به حل این گونه موارد می پردازد و از افزایش این گونه جرائم جلوگیری می کند. با توجه به افزایش خسارات ناشی از این گونه جرائم مراجعه به وکیل سایبری یا وکیل مجرب در این زمینه بسیار ضروری و ضروری است. لازم به ذکر است وکیل جرایم رایانه ای و وکیل جرایم رایانه ای در واقع جزء یک زیر مجموعه هستند و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

تعریف جرایم سایبری یا جرایم رایانه ای:

بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی اطلاعات کافی در این مورد ندارند. بنابراین قبل از هر توضیحی بهتر است تعریفی از واژه سایبر ارائه شود. معنای لغوی سایبر در کلماتی مانند مجازی یا ناملموس تعریف می شود. این بدان معناست که هر جا اصطلاح فضای سایبری را می شنوید، در واقع فضای مجازی و شبکه های ارتباطی است که از طریق رایانه، تلفن همراه، تبلت و سایر سخت افزارها قابل دسترسی است.

در این راستا در برخورد با هرگونه اختلال در شبکه های اینترنتی، کانال ها و یا پروفایل های شخصی می توانید به وکیل سایبری مراجعه کرده و از مشاوره وکیل سایبری بهره مند شوید.

جرایم رایانه ای چیست؟

همانطور که در مقدمه گفته شد، چنین جرایمی توسط مجرمان در فضای مجازی و سایبری انجام می شود.

جرایم رایانه ای را می توان این گونه تعریف کرد: انجام هرگونه فعالیت غیرمجازی که در بستر فضای مجازی از طریق ابزار یا سخت افزار اتصال به این فضا صورت می گیرد که به نوبه خود موجب تضییع یا تضییع حقوق کاربران می شود.

با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمامی ابعاد زندگی و با توجه به اینکه تمامی فعالیت ها از طریق اینترنت انجام می شود، امکان وقوع جرم، کلاهبرداری سایبری و هرگونه جرم سایبری نیز افزایش یافته است.

صنعت الکترونیک و اینترنت علاوه بر دارا بودن ویژگی‌هایی که به همراه دارد، پیامدهایی را نیز به همراه دارد که تنها با افزایش اطلاعات در زمینه جرایم رایانه‌ای، مشاوره با وکیل سایبری و پیگیری جرایم قابل حل است. یک کامپیوتر این امکان را فراهم کرد.

به خصوص صاحبان مشاغل، صاحبان مشاغل دیجیتال و توسعه دهندگان بازار الکترونیک باید به خوبی با این حوزه آشنا باشند تا بتوانند از آسیب های احتمالی در امان بمانند و بتوانند کسب و کار خود را در بستری امن و مطمئن گسترش دهند. در این راستا مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری جرایم رایانه ای راهکاری است که به متقاضیان پیشنهاد می شود تا از حقوق خود و پیگیری جرایم رایانه ای در فضای مجازی مطلع شوند.

انواع جرایم رایانه ای

فهرست جرایم رایانه ای را می توان بر اساس قوانین سایبری به شرح زیر بیان کرد: فضای مجازی و جرایم سایبری

داده ها یا سیستم های رایانه ای مزاحم

تولید و نشر اکاذیب و اخبار کذب

دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری

انتشار مطالب غیرمجاز، استراق سمع غیرمجاز و همچنین جاسوسی رایانه ای

جرایم مربوط به نقض عفت عمومی

دسترسی غیرمجاز به اعتبار کاربری و هرگونه سوء استفاده مرتبط

هرگونه سرقت و کلاهبرداری سایبری

جعل کامپیوتری

***گرافی کامپیوتری

سرقت اینترنتی

فروش یا توزیع رمزهای عبور، داده یا سیستم های کامپیوتری

هک یا دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری

انتشار اکاذیب و هرگونه توهین به حیثیت کاربران

کلاهبرداری کامپیوتری

از آنجایی که امروزه بیشتر پرداخت ها و فعالیت های کاری به طور کامل از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام می شود، امکان کلاهبرداری و خالی شدن حساب کاربران نیز افزایش یافته و در واقع راه برای مجرمان باز است. در نتیجه کاربران نه تنها باید از حقوق شهروندی و شهروندی خود در فضای مجازی آگاه باشند، بلکه از آسیب های احتمالی نیز جلوگیری کنند.

وکالت دعاوی کسب و کار اینترنتی در تهران:

در سال های اخیر شاهد افزایش چشمگیر کسب و کارهای اینترنتی بوده ایم. در قانون تجارت الکترونیک که در سال 1391 تصویب شد، قانونگذار به مواردی مانند تبلیغات، حقوق خریدار و فروشنده، امضا و تایید هویت الکترونیکی پرداخته است. در صورتی که اطلاعات حقوقی لازم را در خصوص نحوه تنظیم قرارداد، آثار حقوقی مفاد قرارداد و شرایط آن و سایر موارد حقوقی نداشته باشد، نه تنها موجب اختلاف با طرف مقابل می شود، بلکه به جای منفعت طلبی. منفعت، متحمل ضرر و زیان می شود و ممکن است در مواردی این ضرر جبران ناپذیر باشد.